Jump to ratings and reviews
Rate this book

The Best Kept Secret: Sexual Abuse of Children

Rate this book
A study which shows that sexual abuse of children has an extensive history and has been - and still is - condoned by society. The author is on the board of New York Women Against Rape and works with Women Against Pornography. Her commentary is coupled with the testimonies of victims.

238 pages, Paperback

First published January 1, 1980

Loading interface...
Loading interface...

About the author

Florence Rush

3 books1 follower

Ratings & Reviews

What do you think?
Rate this book

Friends & Following

Create a free account to discover what your friends think of this book!

Community Reviews

5 stars
9 (45%)
4 stars
7 (35%)
3 stars
2 (10%)
2 stars
1 (5%)
1 star
1 (5%)
Displaying 1 - 3 of 3 reviews
Profile Image for Rhonda Rae Baker.
396 reviews
June 18, 2012
This is infuriating, not because of the way it is written but because society is so messed up...I'm pressing on through and feel that everyone should read this. Will continue to reference this important book. I am not shocked but extremely upset at the realities of this world we live in. So many of us are numb to what is going on all around us and it's been happening since the beginning of time.

Holy Crap...the best-kept secret is right...a tragedy!

I cannot express how important this book is...how the truth needs to be exposed and children protected. They are not guilty of anything...it is the adults that have continually usurped athority over them and tood advantage of the little ones.

A more detailed review may be coming soon. For now, trust me, please get a copy of this and dig in...we can change the world if we are willing to face the cold hard facts of truth...(-:
Profile Image for Bluette.
20 reviews3 followers
December 19, 2019
Un libro di straordinaria importanza.
Un percorso che non si propone di lasciare il lettore illeso, ma di scuoterlo, di risvegliarlo - d'altronde niente che abbia una reale importanza può permettersi di essere facile da digerire, così da non turbare le coscienze.
I brividi sono cosa buona e giusta, quando si solleva il velo della violenza lungo migliaia di anni, e si vanno a ricercare - e si trovano - le cause intrecciate alla trama del passato e del presente.
Per cambiare strada bisogna prima saper riconoscere i meccanismi del problema, per saperli riconoscere bisogna avere coraggio e perseveranza nell'ammettere di aver bisogno di aiuto.
Un pezzetto alla volta si può migliorare il mondo, si può imparare a proteggere chi va protetto, si può imparare a non lavarsene le mani, a non pensare che non ci si possa far più di tanto.
Questo libro non è un libro che si possa dimenticare; è destinato a restare nella mente del lettore, e destinato ad essere ripensato e rielaborato, così che forse, tutti coloro che hanno incrociato questa strada, possano a loro volta portare nel mondo un po' del cambiamento che questo libro ha iniziato in loro.
E che il cambiamento sia, dunque - dopotutto è proprio così che hanno origine le rivoluzioni: di bocca in bocca, di mano in mano, di gentilezza in gentilezza.
Forse un giorno vedremo un futuro davvero più limpido e dolce, e di tanta guerra sarà valsa la pena.
Profile Image for Susan.
1,688 reviews4 followers
Read
April 7, 2018
Long ago.
Only comment is "good, occais dated"
Displaying 1 - 3 of 3 reviews

Can't find what you're looking for?

Get help and learn more about the design.